GenSAP Ph.d. alumner

Md Mesbah Uddin

Dato for ph.d.-forsvar: 17. september 2019

Projekttitel: Identification of causal factors for recessive lethals in dairy cattle with special focus on large chromosomal deletions

Ph.d.-studiet er gennemført ved Center for Kvantitativ Genetik og Genomforskning, Institut for Molekylærbiologi og Genetik, Science and Technology, Aarhus Universitet og Animal Genetics and Integrative Biology, AgroParisTech/INRA, Frankrig.

Grum Gebreyesus Teklewold

Dato for Ph.d.-forsvar: 14. december 2018

ProjekttitelFine mapping and genomic prediction for detailed milk composition

Grums ph.d.-studium er gennemført ved Center for Kvantitativ Genetik og Genomforskning (QGG), Institut for Molekylærbiologi og Genetik, Science and Technology, Aarhus Universitet, og ved Wageningen University & Research, Wageningen, Holland.

Aoxing Liu

Dato for Ph.d.-forsvar: 23. oktober 2018

ProjekttitelImprovement of genetic evaluation and detection of quantitative trait loci for female fertility traits in dairy cattle.

Aoxings ph.d.-studium er gennemført ved Institut for Molekylær Biologi og Genetik, Science and Technology, Aarhus Universitet samt National Engineering Laboratory for Animal Breeding, College of Animal Science and Technology, China Agricultural University, Kina.

Andrew Gitahi Marete

Dato for Ph.d.-forsvar: 19. oktober 2018

ProjekttitelUse of large-scale cow genotyping to dissect dairy complex traits beyond additive effects.

Andrews ph.d.-studium er gennemført ved Institut for Molekylær Biologi og Genetik, Science and Technology, Aarhus Universitet samt GABI unit ved AgroParisTech og INRA, Frankrig.

Fabio Morgante

Dato for Ph.d.-forsvar: 16. marts 2018

Projekttitel: Genetic Analysis and Prediction of Complex Traits in Drosophila melanogaster.

Fabio har færdiggjort sine ph.d.-studier ved North Carolina State University med Dr. Trudy Mackay som hovedvejleder, i samarbejde med Peter Sørensen og Daniel Sorensen fra Center for Kvantitativ Genetik og Genomforskning (QGG) ved Aarhus Universitet. Som en del af dette samarbejde har Fabio opholdt sig sammenlagt 5 måneder ved QGG/GenSAP.

Qianqian Zhang

Dato for Ph.d.-forsvar: 19. december 2017

ProjekttitelExploiting whole genome sequence variants in cattle breeding: Unraveling the distribution of genetic variants and role of rare variants in genomic evaluation

Qianqian har en dobbelt EGS-ABG ph.d.-grad, der er opnået i et samarbejde mellem Center for Kvantitativ Genetik og Genomforskning, Aarhus Universitet, og Wageningen Universitet (Holland) under det europæiske  Erasmus Mundus Joint Doctorate program EGS-ABG (European Graduate School in Animal Breeding and Genetics).

Palle Duun Rohde

Dato for Ph.d.-forsvar: 12. december 2017

ProjekttitelDissecting the genetic variation of schizophrenia and ADHD using an integrative genomic approach

Palles ph.d.-grad er opnået ved Center for Kvantitativ Genetik og Genomforskning (QGG), Institut for Molekylærbiologi og Genetik, Aarhus Universitet.

Tao Xiang

Dato for Ph.d.-forsvar: 8. september 2017

ProjekttitelCombined purebred and crossbred information for genomic evaluation in pigs

Tao Xiang har en dobbelt ph.d.-grad, opnået i samarbejde med Paris AgroTech (INRA) under det europæiske  Erasmus Mundus Joint Doctorate program, EGS-ABG (European Graduate School in Animal Breeding and Genetics).

Julia Gazzoni Jardim

Dato for Ph.d.-forsvar: 4. maj 2017

ProjekttitelFine mapping of mastitis resistance and milk production QTL in Bos taurus and Bos indicus data

Julia Gazzoni Jardim opnåede sin ph.d.-grad ved Universidade Estadual do Norte Fluminense Rio de Janeiro, Rio de Janeiro, Brasilien.

Lingzhao Fang

Dato for Ph.d.-forsvar: 23. maj 2017

ProjekttitelGenomic feature model analysis of complex traits in diary cattle

Lingzhao Fang har en dobbelt ph.d.-grad, opnået i samarbejde med China Agricultural University.

Elsa Sverrisdóttir

Dato for Ph.d.-forsvar: 4. maj 2017

ProjekttitelInitiating Genomic Selection in Tetraploid Potato

Minhui Chen

Dato for Ph.d.-forsvar: 17. november 2016

ProjekttitelStudies on selection signatures in the genome of domestic animals.

Minhui Chen har en dobbelt ph.d.-grad, opnået i samarbejde med China Agricultural University.

Xiujin Li

Dato for Ph.d.-forsvar: 30. november 2015

ProjekttitelMethods to improve genomic prediction and GWAS using combined Holstein populations

Xiujin har en dobbelt ph.d.-grad, der er opnået i samarbejde med China Agricultural University.

Irene van den Berg

Dato for Ph.d.-forsvar: 7. september 2015

ProjekttitelThe use of whole sequence data for genomic selection in dairy cattle

Irene van den Berg har en dobbelt ph.d.-grad, opnået i samarbejde med AgroParisTech under det europæiske Erasmus Mundus Joint Doctorate program EGS-ABG (European Graduate School in Animal Breeding and Genetics).