Ny postdoc ved QGG - portræt

Mød Coralia Manzanilla Pech, der kommer fra Mexico og er ansat som postdoc i 1 år. Hun skal arbejde sammen med Jan Lassen.

Hvad er dit forskningsområde, og hvad skal du lave ved QGG?

Jeg skal arbejde med metan og fodereffektivitet hos malkekvæg på REFFICO-projektet, sammen med Jan Lassen.

Hvor har du tidligere arbejdet?

Jeg afsluttede mit ph.d.-projekt ved Wageningen Universitet i Holland sidste år, og siden 2008 har jeg arbejdet ved en forskningsinstitution i Mexico.

Fortæl os lidt om dig selv, din familie og hvor du kommer fra. Har du en hobby?

Jeg kommer fra Merida, der er en mellemstor by på Yucatan-halvøen i det sydøstlige Mexico, mellem den Mexikanske Golf og det Caribiske Hav. Jeg elsker hunde, og derhjemme plejede jeg at bruge min tid på at lege eller gå tur med min hund Byron (en American Stafford) og min brors hund Molly (en Grand Danois). Rejser er en anden af mine hobbies.

Hvorfor har du valgt at komme til Danmark og arbejde ved QGG?

Jeg synes, det er en god gruppe at arbejde sammen med, med mennesker med en masse erfaring indenfor malkekvæg, og projektet er interessant for mig. Derudover synes jeg, det er en god mulighed for at få nye udfordringer og lære nye ting.

Coralia har kontor i lokale 3009, K23.