Ny Ph.d. studerende - portræt

Mød Lu Cao, der netop er startet som ph.d.studerende ved QGG

Lu Cao besøgte QGG i efteråret 2015, og har i mellemtiden afsluttet sin kandidatgrad ved China Agricultural University i Beijing.

Hvad er dit forskningsområde, og hvad skal du lave ved QGG?

Jeg skal forske i genetik og miljø (G X E), som det blev planlagt med Anders Christian Sørensen, sidst jeg var her.

Hvor har du arbejdet før?

Jeg har netop afsluttet min kandidatgrad ved China Agricultural University i Beijing, Kina.

Fortæl os lidt om dig selv, din familie og hvor du kommer fra. Har du en hobby?

Jeg kommer fra Chongqing, der er en sydvestlig kommune i Kina. Jeg er vokset op som enebarn i en landbrugsfamilie. Mine forældre er begge hårdtarbejdende landmænd. Jeg kan lide forskellige former for fysisk træning, og læsning og skrivning er også blandt mine hobbies.

Hvorfor valgte du at komme til Danmark og arbejde ved QGG?

Fordi jeg elsker at forske, og jeg er meget glad for forskningsområdet genetik og avl af malkekvæg. Danmark har opnået store resultater indenfor dette område og er kendt for det i hele verden. Så jeg er meget meget sikker på, at jeg kan lære nogle rigtig gode ting ved QGG..