Ny institutsekretær - portræt

Mød Birgit Aagaard Fisker, der er ny institutsekretær for MBG i Foulum

Hvor har du arbejdet før?

Mine seneste to stillinger har været i private virksomheder, hvor jeg har arbejdet med marketing, hjemmesider og sprog. Som nogen allerede har bemærket, har jeg tidligere været ansat som sekretær her i Foulum i en del år og er glad for at være retur efter 10 år ”ude”.

Fortæl os lidt om dig selv, din familie og hvor du kommer fra.

Jeg er opvokset på landet, på herregården Frisenvold, som ligger i nærheden af Langå. Jeg er uddannet erhvervssproglig korrespondent i engelsk og tysk fra Aarhus BSS. Min mand og jeg bor i Vorning, og vi har tre børn, som – indtil videre – har givet os seks dejlige børnebørn.

Har du en hobby?

Jeg er meget glad for litteratur og musik. I min fritid læser jeg en del og går gerne til koncerter. Jeg vil også rigtig gerne følge med i alt, hvad der sker omkring os rent samfundsmæssigt og politisk. Desuden er haven samt gør-det-selv projekter, som f.eks. at male væggene m.m., ren afslapning for mig. For et par år siden slog jeg mig på biavl, men det har drillet mig, da bestanden døde to vintre i træk. Jeg håber at finde entusiasmen til at få begyndt igen næste år. Motion skal man have, så LOOP cirkeltræning får besøg af mig til styrketræning, og hunden og jeg synes at de daglige gåture er rigtig hyggelige.